W ramach spotkań bibliotecznych w Prywatnym Przedszkolu Krokodyl Schnappi, dwie grupy przedszkolaków zgłębiały tajniki powstawania książki.
Dzieci wysłuchały wspaniałej opowieści Gwidona Miklaszewskiego pt.: „Bajeczka o książeczce”, opowiadającej historię skrzatów tworzących książeczkę dla małej Ewy. Dzięki pięknym ilustracjom i znakomicie skonstruowanej opowieści, przedszkolaki bezbłędnie opisały drogę książki – od autora do czytelnika.
Prowadząca spotkanie bibliotekarka wyjaśniła dzieciom pojęcia : autor, ilustrator, wydawnictwo, drukarnia, drukarz, introligator. Objaśniła na czym polega skład książki, a także w jaki sposób książki trafiają do bibliotek i do księgarń.
Był to wstęp do znakomitej zabawy, jaką było tworzenie własnych książeczek. Pierwsze zadanie przed którym stanęły przedszkolaki, to stworzenie wspólnego opowiadania. Dzieci prześcigały się w pomysłach na własne opowiadanie. Po długich dyskusjach i wielu różnych propozycjach ze strony dzieci, powstały bajkowe opowiadania. Drugim zadaniem było zilustrowanie własnych opowiadań. Dzieci wykonały kolorowe rysunki, które zostały włączone do wymyślonych historii. Tym sposobem powstały cztery wspaniałe książeczki.
Tworzenie przez dzieci opowiadań to potrzeba i umiejętność, która pojawia się w ich rozwoju. Przedszkolaki chętnie wymyślały historyjki i równie chętnie się nimi dzieliły. Tworzenie własnych książeczek, to była wspaniała okazja do doskonalenia umiejętności narracyjnych dzieci. Trzeba pamiętać, że kompetencja narracyjna stanowi część kompetencji komunikacyjnej, której wyrazem jest rozumienie odbieranych opowiadań i tworzenie własnych. Celem naszych lekcji bibliotecznych jest nie tylko przekazanie dzieciom wiedzy o książce, ale również zachęcanie dzieci poprzez kontakt z książką, do formowania poprawnych wypowiedzi i motywowanie do doskonalenia swojego języka.